۱۳۹۶ مهر ۲, یکشنبه

🔴 فتنه





معاويه نامه‌اى به حضور امام حسین علیه‌السلام ارسال کرد و در آن نوشت: «اما بعد، از شما گزارش‌هايى به من مى‌رسد كه چنانچه درست باشد، هرگز سزاوار نيست به شما نسبت داده شود، و من تو را از اين امر بر حذر مى‌دارم ... بدان هر موقع كه بر ضد من اقدام كنى، من نيز تو را انكار خواهم كرد و از هر راهى به من حمله آوريد، از همان راه تو را هدف حمله خود قرار خواهم داد. از اين رو از ايجاد اختلاف و آشوب در ميان اين امت بپرهيز  ... درباره خودت و دين و امت محمد صلی‌الله علیه و آله بينديش و از فتنه‌ها اجتناب كن و به گفتار سفها و مردم جاهلى كه فتنه و آشوب را دوست مى‌دارند گوش مدار.»


امام در پاسخ نوشت: « ... رفتارت آن چنان وحشيانه و ناهنجار است كه گويى اصلا از اين امت نيستى و اين امت را با تو ربطى نيست ... آگاه باش كه كشانيدن اين مردم به فتنه و فساد، خود بزرگترين گناه و سرپيچى از اوامر الهى است و من فتنه‌اى را بزرگتر از اين كه تو بر اين مردم حكومت كنى نمى‌بينم و بزرگترين وظيفه‌اى كه در برابر دين و امت محمد صلی‌الله علیه و آله دارم اين است كه كار تو را آشكار كنم. پس اگر چنين كردم نزديكى به خداست و اگر قصور كنم، از كوتاهى و قصور خود در پيشگاه الهى استغفار، و استمداد مى‌كنم كه مرا ارشاد و رهبرى فرمايد تا در كار و مهم خود موفق گردم.»


📝 متن نامه‌ها: +

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر