۱۳۹۶ شهریور ۶, دوشنبه

اشک نمی‌ریخت




یک ماه پیش بود که خبرگزاری فارس درباره «جزئیات مرگ ناگوار کودک 5.5 ساله زنجانی» گزارش کرده بود.
پدر و مادر داغدار خودشان رفته بودند دفتر خبرگزاری شاید حقی را احقاق کنند.

خبرنگار از مادر محمد‌طه نوشته بود؛ اشک نمی‏‌ریخت اما چند بار با دستانی پراز حسرت بر پای خود کوبید و گفت: «پایم بشکند که طه را به آن بیمارستان بردم»، اندکی آرام میشد و دوباره می‏‌گفت: «حتی یک پزشک هم بالای سر پسرم حاضر نشد» ...

پدر محمدطه گفته بود: «من و همسرم فکر کرده بودیم طه یک سرماخوردگی ساده دارد، آن ساعت شب، پزشکی نبود که مراجعه کنیم، ترجیح دادیم پسرم را به بیمارستان آیت‌الله موسوی ببریم ... پسرم سالم بود، سردرد معمولی و اندکی هم تب داشت، ساعت 10 دوباره تب و چند باری هم استفراغ کرد، بردیمش اورژانس.»

مادر گفته بود: پزشک، پسرم را معاینه نکرد و فقط یک سرم تجویز کرد، سه بار اعتراض کردم که پسر من دل‌درد دارد اما توجهی نکرد ... پس از تزریق سرم، شکم پسرم سفت میشد، درد شدیدتر شده و دوباره به پزشک اطلاع دادم، اما دوباره پزشک توجهی نکرد پس از اصرار من، برای محمد‌طه سونوگرافی تجویز کرد ... به پزشک اعلام کردم که اگر قصد بستری پسرم را دارید، وی را به بیمارستان خصوصی منتقل کنم، پزشک شدیدترین برخوردها را با من کرد و گفت: «مگر اینجا بیمارستان نیست؟» ... تا ساعت 6 صبح به من گفتند که منتظر هستیم استادمان بیاید و نظر بدهد، اما پسرم جان داد و من این استاد را ندیدم ... پس از اینکه سر و صدا کردم، پسرم را به سی.پی.یو انتقال دادند، منتظر نظر یکی از پزشکان برای جراحی پسرم بودند، پزشک نیامد، مرا به زور از سی.پی.یو بیرون کردند و ... جسم بی‌جان پسرم را تحویلم دادند.»

مادر گفته بود: «دلیل مرگ پسرم را نامشخص نوشتهاند، اعتراض که کردم گفتند؛ اینجا بیمارستان آموزشی- درمانی است در حالی که به من اجازه ندادند که پسرم را به بیمارستان دیگری منتقل کنم.»
پدر گفته بود: «فقط با یک عمل جراحی ساده پسرم سلامتی خود را به دست می‌‏آورد.»

همان موقع معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفته بود: «پزشکان بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان به مادر کودک فوت شده اعلام کرده‌اند که باید فرزندشان بستری شود اما ظاهرا تمایلی برای بستری فرزند خود نشان نداده‌اند.» و البته نگفته بود که جنازه کودک 5.5 ساله را همین بیمارستان روی دست پدر و مادرش گذاشته بود.

امروز فارس – بر اساس نقل پدر محمدطه از گزارش پزشکی قانونی – نوشته که پیچ‌خوردگی روده باریک حال محمدطه را بد کرده بوده. پدر به این خبرگزاری گفته: «در بیمارستان عنوان یک بیماری دیگری را به ما گفته بودند.»


آن پزشکی که تشخیص درست نداد یا آن پزشکی که باید می‌‌آمد و نیامد، یا آن کادری که محمدطه را بیمار خودش ندانست، طوقی بر گردن خود حس نمی‌کند؟ 



لینک گزارش‌های فارس:
+



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر